![]() |
![]() |
![]() |
|
| Visas and Documentation | |
| |
|
| << Prev Page of 2 |
| Author | Message |
|
BR+NZ
Newbie
Joined: 14 October 2011 Location: Brazil Online Status: Offline Posts: 2 |
![]() Posted: 14 October 2011 at 20:18 |
|
Kia Ora RafaMarrara,
I am also a Brazilian married to a Kiwi, living in Rio, recently arrived from London, and gobsmacked by the amount of bureaucracy we have to face to keep our loved ones here.
I´ve just been to PF-Rio yesterday and am proud to say that it took us only two trips for my Kiwi to be granted his protocol.
In the "razoes do chamamento" letter I have stated that:
- I could not have requested a visa for my husband in London, where we lived, beacuse I had to come home asap for work reasons
- I mentioned how long we´ve been together, how we met, that our marriage is recent but that we have been living together for more than 8 years
I also included information on my professional status (education, qualification - I´ve got a PhD abroad), and on my kiwi´s qualification and proficiency in Portuguese. This is to inform them about our ability to maintain ourselves in Brazil and contribute to the economy etc.
I have also provided a declaration about our ´meios de vida´(life means), also insisting on the fact that we both have higher education, have worked all our lifes, have the financial means to support ourselves here.
I also found out that MJ and PF-Rio do not talk to each other, and that the list of required documents has been grossly enlarged lately.
Fingers crossed that in one week´s time we´ll be able to collect his ´certidão de tramite´and apply for his work book soon.
Let us know how you both progress - keep in touch.
BR + NZ
|
|
|
BR+NZ
|
|
IP Logged |
|
|
BR+NZ
Newbie
Joined: 14 October 2011 Location: Brazil Online Status: Offline Posts: 2 |
![]() Posted: 14 October 2011 at 20:43 |
|
The formal letter looks like this:
Ao Ilmo. Sr. Secretário da Secretaria Nacional dos Direitos Humanos e da Cidadania e Justiça – Ministério da Justiça, Eu, XXXXXXX, PROFISSAO, CPF: XXXX, RG: XXXX, emitido pelo XXXX em XXXX, chamante, solicito a emissão de visto de permanência no Brasil baseado em reunião familiar para meu esposo, XXXXX, PROFISSÃO DELE, CPF: XXXXX, natural da Nova Zelândia, de nacionalidade neo-zelandesa, filho de XXXXXX e XXXXXXXX, portador do documento de viagem número: XXXXXX, expedido pelo Consulado Geral da Nova Zelândia em Londres em XXXXXXXX e válido até XXXXXXXX. Dado que nosso casamento realizou-se em XXXXXXXX, em Londres, e que eu deveria regressar ao país até agosto deste mesmo ano por razão de findo o meu contrato com a Comissão de Aperfeiçoamento de Pessoal de Ensino Superior (CAPES), que financiara meu doutoramento na Inglaterra desde 2007, não houve tempo hábil para solicitarmos tal visto para meu esposo antes da data de partida para o Brasil (vide comprovante anexo). XXXXXXXX e eu nos conhecemos em XXXXX de XXXXX em Londres, onde ele trabalhava e residia há dois anos e eu trabalhava como XXXXX e me preparava para iniciar doutoramento em XXXXXXX, após ter concluído mestrado no Brasil. Nos conhecemos por amigos em comum, e desde esta data partilhamos moradia. Nosso relacionamento afetivo data de XXXXXXX, e permanecemos morando juntos por mais de oito (8) anos, até o presente. Em XXXXXXX oficializamos nossa união em Londres, e registramos nosso casamento junto à autoridade consular brasileira naquela cidade. Desde XXXXXXXX, quando chegamos ao Brasil, residimos à XXXXXXXXX, em imóvel pertencente à minha família. Desejamos fixar residência no Brasil porque, além de meu retorno fazer parte do acordo firmado com a CAPES, pretendo implementar no Brasil minha linha de pesquisa desenvolvida em Londres com o auxílio do dinheiro público. Para tanto, realizei pedido de bolsa de pós-doutorado ao Conselho Nacional de Pesquisa (CNPq) (vide comprovante anexo). Meu esposo encontra-se plenamente capacitado para exercer, no Brasil, sua profissão de XXXXXXXXXXX, possuindo as qualificações e experiência necessárias e proficiência na língua portuguesa. Termos em que, P. Deferimento. Rio de Janeiro, 13 de outubro de 2011 ___________________________________________ Dra. XXXXXXXXX |
|
|
BR+NZ
|
|
IP Logged |
|
|
tbird
Senior Member
Joined: 15 June 2012 Location: Brazil Online Status: Offline Posts: 523 |
![]() Posted: 18 July 2012 at 06:01 |
|
Crap, every day I find something new to worry about.
How many of you guys who applied in Brazil had to do this? It does say in the law that the estrangeiro can apply for the visa in Brazil under exceptional circumstances only. But I had never heard about the PF refusing to accept an application or even asking for a justification as to why the gringo isn't applying at consulate. Edited by tbird - 18 July 2012 at 06:05 |
|
IP Logged |
|
| << Prev Page of 2 |
|
||
Forum Jump |
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |
|